Wat je op een dag doet.

10 november 2018

Het eerste wat ik wat doe als ik binnen kom bij Nannakola is. Mijn tas weg zet en de sieraden af doen en mijn shortdragen. Het is een gele short waar de logo van de bedrijf op staat. En alleen de stagiaires dragen geel en de personeel een rode shirt of een short. Ik hoef het nooit luier te verschonen en de deur open voor vreemden die we niet kennen. Wanneer ik binnen de lokaal kom waar de kinderen zijn, komen alle de kinderen naar miij toe om goedemorgen zeggen. En de sommige willen dat ik ze ontbijt geef, ze wachten altijd tot ik binnnen kom eten dan alleen van. We geven rond 8:30/9:00 uur ontbijt aan de kinderen, daarna ruimen we de speelgoed op en sommige van ons schrijven wat de kinderen hebben gegeten. De andere gaat de kinderen verschonen en de andere schoonmaken. Nadat we dat gedaan hebben is het tijd voor de cirkel. In de cirkel zingen we en laten we pictogrammen zien en de kinderen raden wat het is. Na de cirkel gaan we met de kinderen naar buiten als het mooi weer is en als het regent laten we ze in de hal spelen. Dan bereid de gene die een activiteit heeft haar activiteit. En meestal houd ik de kinderen bezig met zingen en dansen terwijl de andere  met andere dingen bezig zijn. Nadat we buiten gespeeld en activiteiten gedaan hebben. Worden de kinderen verschoond de andere warmt de eten op en de andere zet de tafels en de stoelen klaar. Rond 11:00 eten de kinderen hun lunch en na de lunch worden sommige van de kinderen opgehaald. Sommige kinderen gaan slapen en de overgebleven kinderen nemen we mee  naar de andere groep. De kinderen die wakker zijn spelen dan samen en geven we tussen door ook wat snacks. Wannneer de andere kinderen wakker worden, worden ze verschoond of naar de wc gebracht ik breng ze dan wel de kinderen die op de wc zelf kunnnen omdat ik niet mag verschonen. Nadat er gedaan is krijgen de kinderen snack en worden sommige opgehaald.